juni 18, 2012

Gode råd til at bestille en kjole i Kina - Buying Chinadress. Let me know if you want it translated

tak for de billeder du satte op, men jeg synes ikke at kopien er godt nok.. er det bare mig? flot kopi, men jeg tror hvis man har originalen i hovedet, så bliver man skuffet..




Præcis. :) Hvis man ser originalen, er blomsterne tydeligt af en anden kvalitet og der er noget med stoffet, som slet ikke er det samme i kopiudgaven. MEN... den brud som må have købt kopien, kan (måske) blot kunne lide blomster på kjolen og så blondeeffekten, derfor har hun sparet på kjolen(megameget- tror jeg måske fra 30.000 kr for orginalen til 1200 for kopien) og gået på kompromis med materialerne,. så (det er blot min personlige holdning) det er godt at man ved, hvad man vil.

Jeg lærte jo en hel del af mit første kjolebutik - besøg. Jeg stod i en pæn kjole som var fin og have noget pænt broderi. Forhandleren var venlig og kjolen kostede ca. 4000.kr. Jeg fik et fint slør på og var sååå fin.

Men da jeg kom hjem og fik tænkt igennem, hvad jeg entlig kunne lide, var kvalitet af materialerne (pludslig :huh: ) vigtige. Det ellers nydelige broderi begyndte at genere mig og jeg var slet ikke til rent hvidt. Men elfenbenfarvet.

Derfor gik jeg supermeget op i hvilke materialer de forskellige kinesiske syersker eller fabrikker brugte.

Så det er et spørgsmål om penge i den sidste ende.

En bruger har købt en Jesper Høvling(?) håndlavede detaljer til 30.000 kr
Der sidder en pige i Århus, som har givet 10.000 kr. for en meget pæn skræddersyet kjole. (Kiamaria?)
Og så er der piger i Kina - tråden som har givet 800 kr og 1200 kr. for pæne kjoler.

Hvilke forventninger har man entlig selv???

Jeg prøver at give dig 3 tips:

1. gå i Stof2000 eller JYSK --- der har de ofte mange forskellige materialer typer. Jysk har fx. både polyestersatin - bomuldssatin og nogle gange silkesatin i deres sengetøj. I deres gardinafdeling har de fx. organzagardiner og duponri(?)gardiner. Så får man en ide om, hvad der menes med de forskellige materialertyper og hvordan de føles, når man rører ved dem. Hele ens liv har man måske elsket silke, men så oplever man tyl og en ny verden åbner sig.

2. Drop et kort øjeblik at se på brudekjoler(jeg blev selv lidt "sneblind" på et tidspunkt - du kan også se i brudekjoleforum at nogle piger pludslig har en krise med den kjole de har bestemt sig for eller allerede købt)

Prøv at skifte over til "bridemaidsdresses" eller promdresses. på hjemmesiderne. Mange af modellerne har samme facon eller snit som brudekjolerne men de vækker ikke den romantiske "jeg skal giftes" følelse frem.
Tilgengæld... hvis du prøver at udvælge 5 promdresses, som du kan lide, så kan det fx. vise sig at alle de kjoler du vælger, har noget tilfælles fx. en kort - 3 lange men de er alle lavet af tyl. Det kunne tyde på at du kan lide tyl.
Eller de er alle i havfruesnit fordi det er den model du bedst forbinder med en fantatisk kjole.

3. Prøv nogle kjoler "live" :wink: . Men ,pas på, at blive gift vækker supermange positive følelser frem - at vælge kjole gør det endnu værre. Blot det at dukke frem fra prøverummet i den perfekte hvide drøm gør de fleste lidt kulret. Jeg tror, at der er mange piger, som prøver deres kjole og drejer rundt som om de var til prinsessebal. (Der er vist en pige, som har købt sin kjole uden overhovedet at have en kæreste - se en af trådene). Men ligesom med en kæreste eller en superdate man har haft, kan man komme i tvivl. Især hvis man ikke helt ved, hvad det er man vil have.

Fordi de fleste brudekjoler er smukke og de følelser de fleste piger har ved at tage de hvide drømme på er udelukkende positive. Så du vil måske opleve, at der er 5 forskellige brudekjoler, som du synes, er smukke, fordi det er de. Både i design men også med de følelser de vækker om den dag, hvor de skal bruges.

LOL :lol: Mens man står i de hvide drømme kan de fleste piger sikkert forstille sig selv glide elegant ned af kirkegulvet, mens musikken er som englesang. Der er nok ikke særlig mange der tænker: jeg falder halvvejs og må hjælpes op af kirketjeneren med dårlig ryg.

Måske er det i virkeligheden ikke nogen dårlig ide eller tanke, -"om så alt går galt og kirken brænder ned, så vil jeg være glad, fordi jeg fik lov at tage denne smukke kjole på."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar