september 09, 2012

In Danish sorry.

Til alle jer, som kan læse dansk. Det er nogle "løse" noter om reklame og om at oprette forums på ens hjemmeside eller blog. Men jeg sætter dem op som jeg finder dem lige nu.

Tips til reklame på ens blog eller hjemmeside

http://www.amino.dk/forums/t/161855.aspx

adsenes

Du skal absolut ikke være bange for at banke prisen i vejret. Lav evt. tre forslag til firmaet og lad det vælge selv. Sørg for at fokusere på, at firmaets sponsorering går til:
"Vi udbygger løbende sitet med flere videoer, og vi har den filosofi at alle reklameindtægter og donationer skal gå ubeskåret til nye videoer. Disse nye videoer vil blive lavet af eksterne eksperter, som vi vil hyre til at lave nye video serier indenfor forskellige emner"
Jeg har selv haft et gevaldigt hyr med at fastlægge priser på Erfaland. Mit fokus har været at gøre det så let som muligt, hvorfor jeg som minimum sælger bannere for et kvartal af gangen. Det sparer en masse administration. Derforuden er det et forholdsvis nyt site, hvilket betyder at besøgstrenden er stigende. Derfor gælder det jo også om, at få foden idenfor på en god måde - både for dig og annonce-firmaet. Hvis I er gode venner nu, er du sikkert også gode ved dem - rent økonomisk - når dit site hamrer derudad med 25.000 unikke besøgende.
Sørg for en god dialog og husk at prisen i sig selv også signalerer, hvorvidt du er prof eller ej. Start derfor hellere med høje ambitioner end små uden at skræmme dem væk. Sørg for at I finder en konstruktiv løsning sammen, således I begge bliver vindere


CPM 100 lyder altså ikke urealistisk. Prøv at google lidt, mange niche sites tager over CPM100 for deres banner. Til sammenligning kan jeg fortælle dig at listeprisen på mega boardet på Borsen.dk har en CPM 370. Målgruppen er så også ekstrem god, mener det er 60% der har en årsindkomst på over 400.000


Hvad er CTR?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar